21.8 C
Malaysia
Tuesday, October 19, 2021

Kisah Sedih Seekor Ikan Lumba – Lumba Yang Patah Hati

Pada ketika itu Peter baru berusia hanya 6 tahun dan ia telah mencapai kematangan seksual dan dikatakan telah jatuh cinta tengan cikgunya itu.

Peter adalah seeker ikan lumba lumba dari spesis hidung botol atau dipanggil Bottlenose Dolphin. Ia telah ditemukan dengan pembantu penyelidik, Margaret Howe sekitar tahun 1965.

Tujuan utama ia ditemukan dengan Margaret adalah untuk menjalankan eksperimen NASA dimana Margaret akan mengajar Peter bercakap melalui lubang pernafasan di atas kepalanya.

Untuk menjayakan eksperimen itu, Margaret dan Peter akan melakukan aktiviti bermain, makan dan juga akan mandi bersama. Pada ketika itu Peter baru berusia hanya 6 tahun dan ia telah mencapai kematangan seksual dan dikatakan telah jatuh cinta tengan cikgunya itu.

Margaret Dilihat Sedang Bermain Dengan Peter

Setelah eksperimen ditamatkan, Peter dihantar ke Miami dan kesihatannya menurun dengan drastik. Seminggu kemudian, Peter dikatakan membunuh diri dengan enggan bernafas dan tenggelam ke dasar tangki.

Doktor dan pengkaji haiwan itu mengesahkan punca kematian ikan lumba – lumba itu adalah akibat patah hati setelah terpisah dengan Margaret

Artikel Berkaitan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay Connected

155,472FansLike
21,554FollowersFollow
15,442FollowersFollow
- Advertisement -

Artikel Terkini